25 Mart 2017 Cumartesi

Maket Akıllı Ev Projesi

Merhaba Arkadaşlar ;

     Bu projemde  günümüzde hızla gelişmekte ve yayılmakta olan  akıllı ev sistemleri üzerinde çalıştım. Gelişen teknolojiyle birlikte uygulama alanları artan günümüzün olmazsa olmazları haline gelen akıllı telefonları da işin içine alarak bir prototip geliştirdim.

  Maket Tasarımı :

Öncelikle somut bir şekilde sistemimi ortaya çıkarmak için bir maket ev tasarlamaya koyuldum. Bu maket evi tasarlarken sizlerin de kolayca edinebileceği bir malzeme olan mukavva kartonu kullandım . Kesme biçme derken iki katlı birde çatı katı olan küçük şirin bir maket evim oldu. Eğer siz de bu projeye başlamak isterseniz bu aşamadan sonra hayal gücünüze ve zevklerinize göre tasarımınız şekillendirebilirsiniz .Bende ortaya şöyle bir maket çıktı ;




   Donanım Kısmı:

  Bu kısımda size kullandığım modüller ve elemanlardan bahsetmek isterim. Öncelikle kafamızda bir kurgu oluşturmamız gerekiyor. Böylece alacağımız modül ve elemanlarıda bu kurguya göre saptayacağız. Ben bu projede mutfak olarak düşündüğüm odaya bir gaz sensörü koydum. Böylece bu gaz sensöründen alınan değerler benim vereceğim kritik değeri aşınca bir alarm sistemini tetikleyecek. Daha sonra diğer bir odaya ısı sensörü koyup bu sensör yardımıyla evdeki sıcaklık oranına göre evi havalandırmayı amaçlayan bir sistem ekledim. Havalandırma işlemini de diğer bir odaya koyduğum pencere sistemiyle ayarladım. Burada da iki 15gr lık mini servo kullandım.Ayrıca her odaya birer led lamba yerleştirdim.

  Eklediğim diğer bir sistem ise ufak bir hırsız alarm sistemi . Burada da kapı olarak düşündüğüm konumun önüne bir ultrasonik mesafe sensörü yerleştirdim . Bu sistemi tetiklemek için de sisteme ufak bir switch ekledim. Böylece bu switch yardımıyla sistem isteğe göre aktifleştirip veya pasifleştirebildim. Mikrodenetleyici olarak arduinonun mega modelli geliştirme kartını kullandım. Kullandığınız modül sayısı veya eleman az ise uno veya diğer modelleri de tercih edebilirsiniz.Son olarak da uzak bağlantı yapabilmemi sağlayan  bir hc06 bluetooth modülü kullandım.

      Bir önceki projemde internet üzerinden gerçek evdeki lambamı yakmış ve perdeme eklediğim servo düzeneğiyle de perdemi açmıştım. Bahsettiğim bu projede esp8266 wifi modülünü kullanmıştım . Orda işler biraz daha karışık olduğu için ayrı bir yazıda ele almayı planlıyorum. Mevcut projede bluetooth modülü bizim için yeterli olacaktır ancak sisteminize her yerden erişeyim derseniz bir wifi modülü kullanmalı ve bu modülün kullandığı portu modem ayarlarınızdan genele açmanız gerekmekte.Bu kısımlar da bir sonraki yazımıza kalsın isterseniz..

   Mobil Kısmı :
 
    Mobil uygulama kısmını android studio üzerinde kodladım. Bu uygulama makete eklediğim donanımları uzaktan kontrol edebilmemi sağladı . Tab menukullanarak her bir kata bir tab menu yardımıyla o katta bulunan özellikleri gösteren bir ekran oluşturdum. Uygulamanın ekran görüntüsü ise şu şekilde ;

 


                                                        Proje Çalışma Videosu





  

0 yorum:

Yorum Gönder